Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Bajadér – Budapesti Operettszínház 2009-08. szám / Bóta Gábor |
|
. |
|
Az, hogy egyszerre két táncoskomikus meg két szubrett van a színen, remek találmány a Budapesti Operettszínház A Bajadér előadásán. Időnként még össze is kutyulják, hogy ki melyik partnerrel kavar, egymásba „hömpölyögnek”, és inspirálóan versenyeznek. „operett-nagyágyú”, akik láthatóan élvezik, hogy újra közösen mókázhatnak. A magas, vékony férfi és a kis tömzsi nő alkati előnyeit is kihasználják humorforrásként, de Lőcsei Jenő koreográfus – aki remekel szarkasztikus látásmódjával – a megszokottól eltérő akrobatikus mozzanatokat is betanított nekik. Szendy Szilvi és Kerényi Miklós Máté személyében kitermelődött egy új, ütőképes szubrett és táncoskomikus páros, amelyik már sokat ellesett a szakmai fogásokból, tud poentírozni, sármos, friss, üde, a blődségeket is magától értetődő természetességgel játszza és táncolja. A nemzetközi színpadokon is honos operaénekesnő, Miklósa Erika és Dolhai Attila, a musicalek sztárjának primadonnává, illetve bonvivánná „fokozása” is jó találmány. Két fajsúlyos egyéniség került össze a deszkákon. Miklósa a premieren még némileg elfogódottnak tűnt, nem mert mondén, fifikásan ellenállhatatlan nőnek mutatkozni, a szövegmondását sem mindig lehetett érteni, de közben mégis formátumos volt, valaki, akibe akaratossága dacára, vagy éppen azért, végzetesen bele lehet zúgni, és aki csábosan, energiától telve énekel. Dolhai Attila a Lili bárónő raktárszínházi előadásain edződve beletanult a bonviváni szerepkörbe. Áradóan, de nem sziruposan dalol, képes nők bálványává válni, de nem rettenthetetlen macsót, hanem kamaszos hevületű örök vágyakozót ad. A tánctudással hadilábon áll ez a páros, Lőcsei Jenő mégis olyan lépéseket eszelt ki, hogy ez nem különösebben zavaró. Tulajdonképpen meglepően kevés a zavaró tényező. A premieren az első felvonás még kissé tempótlanul döcögős volt. A második rész azonban igencsak felpörgött, anélkül, hogy erőszakoltan hajszolt és túl hangos lett volna – musical-produkciókban láttunk erre bőven példát –, bohózati elemek, félreértések, szerelmi kalamajkák és kisebb-nagyobb érzelmek, olykor már-már valódi szenvedélyek elegyedtek egymással. |
|
|
|
Kerényi Miklós Gábor írták mai színpadra, meghagyták a patinát, de azért némi port letörölgettek, Müller Péter Sziámival együtt, aki a dalszövegek „átrendezését” vállalta. Az elszegényedő színházak, elszegényedő látványvilága idején öröm látni egy gazdagon kiállított produkciót, Velich Rita jelmeztervező, Túri Erzsébet díszlettervező és a szponzorok jóvoltából. A zenekar is lendületesen, érzékien játszik, Makláry László gyakorlott irányításával, a tánckar és az énekkar tagjai is szakszerű összeszokottsággal teszik a dolgukat. Többször tanúi lehettünk félresikerült kísérleteknek a Budapesti Operettszínházban a műfaj megújítására. Most nincs annyi újdonság, de van tehetség, invenciózus társulati munka, arányérzék és megérdemelt siker. |
Kálmán Imre/Emmerich Kálmán: Dolhai Attila/Vadász Dániel/Dániel Gábor, Csere László/Peller Károly, Szendy Szilvi/Bódi Barbara, Kerényi Miklós Máté/Szabó Dávid, Dézsy Szabó Gábor/Petridisz Hrisztosz, Marik Péter/Langer Soma, Oszvald Marika/Kékkovács Mara, Jantyik Csaba/Péter Richárd, Sánta László, Oláh Tibor |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kezdődik az I. Nemzetközi Budapesti Operett-Musical Fesztivál
Kálmán Imre: Bajadér
Megérkezett Bajadér az Operettszínházba
Kálmán Imre: Bajadér