Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Operett klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Operett klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
8 éve | Domonkos Vilmosné Irén | 0 hozzászólás
Megtartotta évadnyitó társulati gyűlését az Operettszínház
Megtartotta
immár hagyományosnak tekinthető évadzáró-évadnyitó társulati ülését a
Budapesti Operettszínház, melyen a tavalyi eredmények és idei tervek
ismertetése mellett bemutatták a társulathoz újonnan szerződött
munkatársakat és új Örökös Tagokat avattak.
„Nálunk az évadnyitó egyben az évadzáró társulati ülés is, hiszen egész
nyáron dolgoztunk most is.” – mondta Lőrinczy György főigazgató. Az
intenzív vendégjátékokkal, számos kül- és belföldi produkcióval teli
nyár mellett az évad sem volt unalmas.
A Budapesti Operettszínház kéttagozatú társulata a tavalyi évadban 510
ezer néző előtt 609 előadást játszott. Bontásában tekintve ezt a
kimagaslóan magas előadás számot: 448 előadást tartottak a különböző
budapesti játszóhelyeken (a Nagyszínházban 310, a Raktárszínházban 105, a
Zeneakadémián 6, az Átriumban 27 előadást), és 161 előadást külföldön
illetve vidéken, melyek közül 113-at az évad folyamán, 48-at pedig
nyáron teljesítettek. Külföldön összességében 190 ezer néző láthatta a
teátrum különböző produkcióit Izraeltől Olaszországon, Németországon,
Japánon át egészen Dél-kelet Ázsiáig és Ománig.
„A Budapesti Operettszínház ma már egy olyan brand, ami a világon
mindenütt tudja képviselni a magyar színeket, méghozzá nagy sikerrel. Ez
persze komoly felelősséget jelent, mert ebben a hatalmas tempóban nem
szabad elfelejteni, hogy nem egy előadásait letudó színház vagyunk,
hanem az a feladatunk itthon és külföldön egyaránt, hogy olyan magas
művészi színvonallal képviseljük azt a műfajt, amiben hiszünk, ami méltó
hozzánk. Elengedhetetlenül szükséges, hogy elhiggyük, minden nap száz
százalékosan kell teljesíteni és megnyerni a közönséget. Ehhez pedig
elengedhetetlen, hogy hinni kell saját művészetünkben, abban hogy
fontosak vagyunk és olyat tudunk megmutatni magunkból táncban, énekben,
zenében, amit más nem tud” – mondta el Kerényi Miklós Gábor művészeti
vezető.
A Budapesti Operettszínház a tavalyi évadban három nagyszínpadi
bemutatót tartott (Sybill, Marie Antoinette, A chicagói hercegnő),
egy-egy premierre került sor a Raktárszínházban (Virágot Algernonnak),
az Átrium Film-Színházban (Nők az idegösszeomlás szélén) és a Miskolci
Operafesztivállal közösen a Zeneakadémián (Egy anya története). Ismét
színpadra került a felújított Mágnás Miska és a Denevér.
„Mindegyik bemutatónkra büszkék lehetünk – mondta Kerényi Miklós Gábor
–, mert mindegyik akart valamit: tovább lépni azon, amit általában véve
operettnek vagy musicalnek nevezünk. Az a bátorság, az a nyitott
szeműség és lelkűség, ahogy a rendezők, Somogyi Szilárd, Szabó Máté,
Béres Attila, és Réthly Attila nyúltak a művekhez, nagyon jót tesz
mindkét műfajnak és jót tesz a színház művészeinek is. A társulat évről
évre egyre intenzívebben fejlődik: a középgeneráció és az idősebb
művészek egyre erőteljesebbek, izgalmasabbak, miközben hatalmas
lendülettel és energiákkal törnek előre és zárkóznak fel melléjük a
fiatalok. Még rengeteg tartalék van ebben a csapatban.”
A Kalandok éveként meghirdetett új évad egy felújítással kezdődik,
szeptemberben kerül ismét közönség elé az Elfújta a szél. Az
Operafesztiválon júniusban már nagy sikerrel debütált Beischer-Matyó
Tamás Kreatív kapcsolatok című kamaraoperája, melyet Székely Kriszta
állított színpadra és hamarosan bekerül a színház repertoárjába. Október
21-én láthatja először a közönség Somogyi Szilárd rendezésében Kocsák
Tibor és Miklós Tibor Lady Budapest című musicalét, amely Tábori György
Utazás című regénye alapján született. Február 17-én érkezik a Budapesti
Operettszínházba az Ének az esőben, aminek bemutatóját augusztusban
Szegeden tartották, koprodukcióban a Szabadtéri Játékokkal. A budapesti
premierre átalakul a produkció, új szereplők is bemutatkoznak Harangozó
Gyula és Somogyi Szilárd irányítása mellett. Március 31-én mutatja be a
színház Lehár Ferenc nagyoperettjét A vígözvegyet, melyet rendezőként
Szabó Máté jegyez. Folytatódik a Szépség és Szörnyeteg turné
Németországban, A chicagói hercegnő a müncheni Deutsches Theaterben
mutatkozik be, ahol operett gálát is tartanak a színház művészei, a
Marica grófnő Tel-Avivban, a Csárdáskirálynő Wrocławban vendégeskedik.
Miskolcon vendégeskedik majd a Viktória, koprodukcióban kerül színre a
Denevér Debrecenben, valamint az elő-bemutató után ősszel tűzi műsorára a
Cigányszerelem című operettet a Kolozsvári Magyar Opera. Kerényi Miklós
Gábor kitért arra, hogy kiemelje Dr. Vadász Dániel producer munkáját és
azt, hogy az általa vezetett produkciós irodának köszönhetően még több
helyre juthat el és még többen ismerhetik meg a magyar operettet itthon
és szerte a világban.
„Nekem menedzserként, a színház első számú vezetőjeként az a
legfontosabb feladatom, hogy azt a művészeti profilt és tevékenységet,
amit az elmúlt években kialakítottunk, hogyan lehet egy minisztériumi
közintézmény keretei között megvalósítani” - mondta el Lőrinczy György
főigazgató. Majd hangsúlyozta, hogy az Operettszínház kiemelt intézményi
státusza óhatatlanul többlet feladatokat állít a menedzsment és az
egész társulat elé, ami szükségessé teszi a középvezetők megerősítését
és új vezetők bevonását a különböző területeken. Ez a munka már
elkezdődött és számos új kolléga csatlakozott a színház csapatához.
Lőrinczy György bemutatta a gazdasági osztály, a műszaki részleg, az
üzemeltetés, a titkárság és a menedzsment új munkatársait. Erősödik a
karmesteri csapat, egyre többet dolgozik majd újra a színházban Silló
István és Bókai Zoltán, míg debütál a zenekar élén Dinnyés Dániel és
Köteles Géza, valamint betanító korrepetitorként és zenei munkatársként
szerződik a társulathoz Kovács Adrián.
A főigazgató örömmel jelentette be a társulatnak, hogy a fenntartó
minisztérium (EMMI) minisztere elfogadólag aláírta a színház új
Szervezeti Működési Szabályzatát. Ezzel befejeződött az a munka, melynek
keretében a menedzsment a színház hagyományosan sokrétű bel- és
külföldi művészeti tevékenységét kívánta összehangolni a
közalkalmazottakat foglalkoztató kiemelt közintézmény státuszával. A
színházban dolgozó közalkalmazottak az új SZMSZ értelmében a budapesti
repertoár előadásokat alapfeladatként látják el a továbbiakban is, míg a
bel- és külföldi vendégjátékok vállalkozási tevékenység keretében
kerülnek megvalósításra.
A szakmai eredményekről szólva Lőrinczy György megemlítette, hogy a
Budapesti Operettszínház az érdekvédelmi szervezet hívására visszalépett
a Magyar Színházi Társaságba, ahol ő elvállalta az elnökségi tagságot.
Lényegesnek tartja, hogy a színház két vezetője az elmúlt évtől a
Színház- és Filmművészeti Egyetem tanára: Kerényi Miklós Gábor zenés
mesterséget tanít, ő pedig színházi menedzsmentet, ezt egyébként
Marosvásárhelyen is oktatja. Fontos rendezvényeknek is helyet adott a
színház. Itt tartottak a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel közösen
egy operett konferenciát, itt került sor a hátrányos helyzetű gyerekeket
segítő független színházi csapat, az Utcaszak fesztiváljára, a
nagyszínpadon rendezték meg a MASZK gálát és kiemelkedő esemény volt a
Csárdás 100. gálaest. MagyarBrands és SuperBrands díjat kapott a
Budapesti Operettszínház, Magyar Termék díjat a Csárdáskirálynő.
Salgótarjánban a Szép Nyári Nap érdemelte ki a Vastaps díjat. A Nők az
idegösszeomlás szélén jelölést kapott a Kritikusok díjára, melynek
eredménye szeptember 21-én válik ismertté. A Színház- és Filmművészeti
Egyetem színjátékos szakán sikerrel diplomázott Peller Károly és Szendi
Szilvi, ugyanide felvételt nyert a most induló osztályba Gubik Petra,
Kisfaludy Zsófia, Kocsis Dénes és Angler Balázs. Érdekes adalék, hogy az
Operettszínház Facebook oldala „leglájkoltabb” magyar színházi oldal.
Ezt követően a főigazgató köszöntötte Felföldi Anikót, aki éppen ötven
éve, 1966. augusztus 1-től tagja a teátrumnak és a 80. születésnapját
július 18-án betöltött Lehoczky Zsuzsát, akit szeptember 12-én egy
rendkívüli Mágnás Miska előadás keretében ünnepel a társulat a nézőkkel
közösen.
A színház vezetése úgy döntött, hogy az idei évtől az Örökös tagságot
visszaállítják és kibővítik. Örökös tagságot kapott Kovács Zsuzsa és
Oszvald Marika színművésznő, Szajkó József zenekari művész, Foczmann
István üzemigazgató, Hegedűs Zsóka az Operettszínház munkatársa, korábbi
művészeti titkára és turné menedzsere. Posztumusz Örökös tagságot
adományozott a vezetés Marik Péternek. A társulati ülésen egyperces néma
felállással emlékeztek azokra a művészekre és munkatársakra, akik az
elmúlt időszakban hunytak el. Marik Péter színművészre, a színház
legendás művészeti titkárára, Horváth Erzsikére, a karbantartó csapat
festő kollégájára, Lepp Gyulára, Pintér Adrienn énekkari művészre és
Varga Gábor Kakas trombitaművészre.
Az egykori Moulin Rouge épületét, új nevén Kálmán Imre teátrumot a
vezetőség reményei szerint tavasszal meg tudják nyitni. A napokban a
tervezési- és közbeszerzési folyamat lezárul, melyet lassított, hogy a
helyrajzi illetékes hatodik kerülettel, a tulajdonos fővárossal és az
intézményt fenntartó kormányzati szervekkel is egyeztetni kellett. Amint
az átépítés befejezésének dátuma a kivitelezővel megállapításra kerül, a
színház ismerteti a nagyközönséggel a Kálmán Imre teátrum tervezett
műsorát.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!